Kennisbank alarmsysteem

Afmelden alarmcentrale bij loos alarm


Hi Wouter,jullie zijn geweest voor een alarmopvolging, nu ontvingen we een factuur.Deze factuur bevreemd mij ten zeerste daar het desbetreffende personeelslid zelf het alarm heeft uitgezet en al binnen was alvorens jullie kwamen. Ik neem aan dat deze factuur op een fout berust en wij een credit factuur tegemoet kunnen zien.

Beste ....

Wij zijn aangestuurd door de alarmcentrale in verband met de inbraakalarmmelding.

Wij hebben geen afmelding gehad van de alarmcentrale dat de melding kon komen te vervallen. Pas bij aankomst konden wij dus pas ontdekken dat er een medewerker aanwezig was en dat het systeem al was uitgezet. Voor ons was dit dus een voltooide alarmopvolging daarom de factuur.

Als de medewerker de alarmmelding afgemeld bij de alarmcentrale met de mededeling dat het een bedieningsfout betrof?

Zo ja dan had de Alarmcentrale ons moeten inlichten dat de melding kon komen te vervallen.

Als dit zo is dan zit de fout bij de alarmcentrale en dan zou ik contact opnemen met de alarmcentrale over de kosten van de factuur. Dit kunnen wij niet doen want wij zijn een waarschuwadres op de bellijst en geen contractpartij. Wat een optie is, is om dit soort meldingen/facturen in de toekomst te voorkomen is om het actieplan bij de alarmcentrale te laten aanpassen.

Je kunt laten toevoegen aan het actieplan: Bij correcte uitschakeling na een alarm, is er geen actie nodig, alarmmelding mag worden afgehandeld Indien de surveillancedienst van ISX Beveiliging al is ingelicht, dan direct afmelden.

Reactie plaatsen